Hlubočepská-Slivenecká
Z jednání s Ing. Růžičkou na odboru dopravy vyplynul nápad rozšířit ochranu chodců navrhnutou ve výkresové dokumentaci obytné zóny na rohu ulic Hlubočepská a Slivenecká.
Tato úprava křižovatky je projednávána v rámci druhou fázi realizace obytné zóny, v současnosti (březen 2013) řeší odbor dopravy pouze samotné zřízení zóny bez stavebních úprav (podle této dokumentace).
Původní návrh
Původně navrhovaná úprava v rámci zřízení obytné zóny (varianta střednědobá, tj. zahrnující stavební úpravy) počítala pouze s vybudováním kratšího úseku chodníku okolu rohu domu č.p. 62, po celé délce zúženého vjezdu do obytné zóny (stavebního prahu pro automobily).
Aktualizovaný návrh
Pokud by se stavební úpravy realizovaly, vidíme jako vhodné zahrnout k vybudování prahu a chodníku i stavební změnu zastávky MHD – její “přimknutí” k vozovce. Tím by se vyřešil problém s přijížděním autobusů k nástupní hraně zastávky (mladší na chodník možná doskočí, starší ale musí vystoupit na vozovku a pak až udělat krok na chodník; mimo to je velmi ztížené i vystupování s kočárky). Pro představu navrhovaného řešení přikládám pracovní náčrt (trochu nešťastně šrafovaná plocha v náčrtu nejsou pruhy, ale navrhovaný chodník), studie řešící křižovatku zatím žádná není.
- Možnost zřízení této úpravy jsem na radu Ing. Růžičkyprojednával s novým koordinátorem “chodníkového programu” Prahy 5 – odborem správy veřejného prostranství, Bc. Pokorným. Bohužel pro nás, nyní už se z tohoto fondu nebude proplácet nic, co by bylo přestavbou chodníku, tedy i rozšíření; možné jsou pouze výdaje na opravu povrchu – záplatování.
- Návrh jsem konzultoval s technickým oddělením Dopravního podniku hl.m. Prahy. Na jejich radu jsem nákres přepracoval. Je nutné do budoucna počítat i s provozem kloubových autobusů (náhradní autobusová doprava X12). Jsou si dobře vědomi toho, že současné řešení zastávky je špatné – řidič autobusu není schopen si do zastávky najet tak, aby zastavil u nástupní hrany – a to i když se snaží a předním převisem si nadjede nad chodníkem. Bohužel se však podílet na financování nemohou, to je záležitost města.
- Byl jsem i na TSK Praha západ zjistit jaké jsou možnosti – bohužel, úpravy takového rozsahu se musí zařadit do investic = delší časový horizont.
- Ještě mám v plánu zajít na magistrát na program BESIPu.